Wednesday 9 March 2011

Thank you dear all



我想謝謝你們總是包容我的任性,你們也知道在你們面前我總是可以不像平常那麼壓抑所以肆無忌憚的作自己放鬆到不像話。

我總是知道我自己是這麼的幸福,也因為這樣子我才能挺起胸膛走過某些陰鬱憂慮焦躁不安不知道未來在哪裡的日子。

買你 Buy yours

作詞:魏如萱 作曲:魏如萱

你總是說 我想回家 然後轉身 淡淡的笑  你總是說 好累好忙 什麼時候 我們可以聊一聊

you always say that I'm going home, and then turn, with a weak smile
you always say that I'm buzzy and exhausted 
When could we have a chitchat

 ㄟ 可不可以買你的不快樂
Hey can I buy your unhappiness


只是想陪你吃飯 看你笑笑 聽你最近 好不好

Just wanna dine with you, see your smile, know if you're doing good

ㄟ 可不可以買你的不快樂

Hey can I buy your unhappiness

我們一起坐車 一起散步 一起看電影 好不好
Shall we take the bus, go for a walk, or a movie, together?


你都不說 都不理我 然後轉身 淡淡的笑  你總問我 你還好嗎 什麼時候 我們可以變更好

You didn't answer. You said nothing. And you turned with a smile.
You always ask that, when could we be more than friend?

ㄟ 可不可以買你一個鐘頭 只是想關心你呀 要你知道 還有我在 好不好

Hey can I buy you an hour? Just wanna let you know that I care
Just wanna let you know that I'll be there for you

ㄟ 可不可以買你的不快樂我們一起唱歌 一起牽手 一起聽音樂

Hey can I buy your unhappiness
Shall we sing, hand in hand, to the music, together?

ㄟ 可不可以買你一個鐘頭 只是想關心你呀 要你知道 還有我在 好不好ㄟ


 可不可以買你的不快樂我們一起唱歌 一起牽手 一起聽音樂 好不好

把你的 不快樂 賣給我 然後抱一下 好不好

Sell your unhappiness to me, and have a hug, shall we?


這首歌歌詞和曲調和音色實在過於甜蜜遠超乎朋友之間,不過這也是我想說的。親愛的朋友們。你們是姊妹,是兄弟。

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails